torstai 16. heinäkuuta 2015

Merinovillaa!

Talven mittan olen ommellut useita merinovillaisia asusteita. Pipoihin nämä kuviolliset merinovillaneulokset sopivat erittäin hyvin. Kovaa kulutusta 100% merinovillaneuloshan ei kestä, koska siihen ei ole lisätty kuitua vahvistavaa polyamidia. Kaksinkertaisena pipo on lämmin ja hengittävä ja sopi hyvin talvipipoksi. Minulla oli jo mielessä, että olisi ihana ommella sukat tästä materiaalista, mutta olisi olleet todennäköiseti niin lyhytikäiset sukat, että jätin tekemättä.  

 Nämä vanhimman tytön lumihiutalekuvioiset merinovillaleggarit ovat olleet kovassa käytössä koko talven. Ei ole tyttöä palellut koulussa, kun välihousut ovat olleet lämpimät. Nyt keväämmällä tyttö on käyttänyt leggareita mekon kanssa. Olen tehnyt myös useammat täysin mustat leggarit, ne ovat myös matertiaaliltaan ihanan pehmoisia ja monikäyttöisiä.


Nämä merinovillaiset vauvan vaatteet lähtivät lahjaksi. Kaava kietaisubodyyn on Ottobrestä (6/2013). Housut olen kaavoittanut itse käyttäen apuna pieniä puolipotkareita.



3 kommenttia:

  1. I h a n i a. Osaispa itekki

    VastaaPoista
  2. Aivan ihania käsitöitä olet taas tehnyt! Ihana tuo villahaalari aiemmissa kuvissa <3 Mulla on jäänyt käsityöt vähän taka-alalle blogissa. Kaikesta muusta tulee höpistyä liikaakin. Pitäis ryhdistäytyä ja ruveta kuvailemaan niitäkin käsitöitä talteen sinne.

    VastaaPoista
  3. Kiitos Anonyymi ja Kaaru! Ihana saada joskus jotain ladattua tänne.

    VastaaPoista